Wat doen wij

Catering voor B&I en Educatie

Movements 2022

Nieuws

14-1-2022

2022 Movements

Het jaar is van start! De hoogste tijd om in de trends en ontwikkelingen te duiken en te achterhalen wat 2022 voor organisaties in petto heeft. We presenteren 6 trends met 7 concrete tips! 

Duurzaam | Een duurzaam jaar 

We kunnen verduurzamen niet meer als trend bestempelen, duurzaamheid wordt inmiddels verankerd binnen overheden, organisaties en bij consumenten. De bewustwording over wat onze consumptie in de breedst zin van het woord teweegbrengt, wordt steeds groter en groter. De wereld komt in beweging en we komen in beweging om de wereld te redden. Energie opwekken, elektrisch rijden, plantaardig eten, dit en nog veel meer draagt bij aan een gezondere planeet en de toekomst. We dragen allemaal ons steentje bij en vooral de jongere generatie wordt zich bewuster van hun eigen voetafdruk. 

Wat kan je als organisatie doen om te verduurzamen?

  1. Implementeer een duurzaam beleid 
  2. Bereken de uitstoot van je organisatie en compenseer deze 
  3. Geef je medewerkers x uur per jaar voor vrijwilligerswerk in lijn met de duurzaamheidsdoelstellingen  
  4. Bekijk het autopark en stimuleer alternatieve reismogelijkheden
  5. Beperk het papierverbruik
  6. Scheidt het afval 
  7. Stimuleer je medewerkers en creëer bewustwording

War on Talent | Medewerkers vinden & binden

Personeel vinden en personeel binden is binnen veel sectoren een enorme uitdaging. Door de coronacrisis zijn veel werknemers doorgestoomd van de ene naar de andere branche. Omscholing en keuze voor meer zekerheid zijn hierin leidend geweest. De War on Talent is dan ook losgebasten. De medewerkers heeft in veel gevallen een gunstige positie gezien er meer vraag dan aanbod is. De arbeidsmarkt is krap en daarom heeft de medewerker het voor het kiezen en wordt selectiever. Het talent wat je wil aantrekken binnen je organisatie wordt daarom schaarser. 

Wat kan jij als organisatie doen om talent te vinden en binden?

  1. Zorg voor een goede (thuis) werkplek
  2. Houd medewerkers fit  
  3. Zorg voor een goed inwerkproces 
  4. Zorg voor werkplezier 
  5. Luister naar je medewerkers 
  6. Werk aan bedrijfstrots en verbinding 
  7. Bied persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden 

Thuiswerken | work life balance 

Op dit moment is het advies ‘werk thuis, tenzij het echt niet anders kan’. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen white & blue collar bedrijven. Naar verwachting zal er na de coronacrisis zal er tussen de 8 en 16 uur per week thuis worden gewerkt, waar het voor post covid 4 uur was. Thuiswerken wordt door meer en meer organisaties omarmt en naast het vertrouwen, is er ook enorm geïnvesteerd in het mogelijk maken van thuiswerken. Werken op kantoor zal gemiddeld de voorkeur hebben, maar een combinatie van beide is te verwachten. Door deze combinatie is het goed om na te denken over een passende work life balance en hoe de organisatie daaraan kan bijdragen.

Hoe zorgt jouw organsatie voor een goede work life balance? 

  1. Maak het thuiswerken mogelijk en faciliteer hierin 
  2. Pas flexibele werkuren toe waarin de medewerker zelf zijn/haar tijd indeelt
  3. Maak duidelijke afspraken 
  4. Zorg voor een verbinding zoals gezamenlijke (digitale) ontmoetingen of kickoff meetings waarin ruimte is om niet werkgerelateerd te kletsen 
  5. Luister naar de drijfveren van de medewerker   
  6. Maak sporten ‘onder werktijd’ mogelijk 
  7. Vertrouw je medewerker en de productiviteit 

Ontmoeten | Meet & greet 

De sociale behoefte van de mens zal straks een belangrijkere plek krijgen binnen organisaties. Je komt naar kantoor om je collega’s te ontmoeten en afspraken in real life te voeren. Een plek van ontmoeting en verbinding verdient daarom een prominentere plek binnen organisaties. Hier kan op verschillende manieren gehoor aan gegeven worden. Een van deze manieren in om het restaurant of espressobar als verbindende factor in te zetten. Eten en drinken verbindt mensen, en dit kan na de pandemie extra geladen worden door gezamenlijke lunchbreaks en om de eetgelegenheden in te richten voor meerdere ontmoetingsmomenten zoals vergaderen, brainstorm of flexplek.

Hoe realiseer je een ontmoetingsplek voor jouw medewerkers?

  1. Richt een inspirerende ruimte in die zorgt voor prikkels en gespreksstof 
  2. Maak het comfortabel 
  3. Speel in op de zintuigen 
  4. Zet een ouderwets koffiezetapparaat of kopieermachine neer voor ‘het gesprek bij de…’ 
  5. Plaats deze ontmoetingsplek centraal
  6. Zorg voor goede en gezonde eet- en drinkmogelijkheden 
  7. Stimuleer het gebruik van deze ruimte

Vitaliteit | een fitte en vitale organisatie 

We worden ons allemaal bewuster van onze gezondheid en willen fitter en vitaler leven. Gezond eten en drinken is hierin onmisbaar. Maar denk ook aan voldoende beweging, ontspanningsmogelijkheden en persoonlijke groei en ontwikkeling. Organisaties worden zich hier bewuster van en spelen hier ook op in. Een vitale medewerker betekent een vitale organisatie en daarmee uiteindelijk een vitale samenleving. Medewerkers hierin stimuleren en een statement maken vanuit de organisaties zien we dan ook steeds vaker. 

Hoe maak je jouw organisatie fit & vitaal?

  1. Zorg voor gezonde voeding en maak het toegankelijk
  2. Zorg voor bewegingsmogelijkheden en biedt de ruimte  voor mindfullness of kantoor
  3. Implementeer ontspanningsoefeningen 
  4. Stimuleer persoonlijke groei 
  5. Zorg voor ambassadeurs 
  6. Creëer bewustzijn
  7. Meet of een vitale bedrijfsvoering werkt 

Digitaliseren | Let’s go digital 

Data wordt ook dit jaar belangrijker. De prestaties en businessmodellen wordt zo beter inzichtelijk en zorgt voor meer transparantie. Het aantal verkopen, fast- en slow movers en traffic, alles is meetbaar. Dit biedt kansen op veel vlakken. Een voorbeeld hiervan is dat er meer specifiek en gepersonaliseerd gekeken kan worden naar organisaties en outlets. Hiermee kan je optimaliseren. 

Hoe doe jij dit voor jouw organisatie? 

  1. Inventariseer de huidige processen 
  2. Bepaal de knelpunten, impact en urgentie 
  3. Creëer een proces en workflow 
  4. Maak een backlog en definieer sprints
  5. Digitaliseer de processen
  6. Informeer de betrokkenen en train je medewerkers
  7. Deel de uitkomsten en verhoog de tevredenheid

Wil je meer weten of ben je benieuwd wat CIRFOOD hierin kan betekenen? Neem dan contact op met onze Sales Manager Priscilla Hendriks voor een (digitale) kop koffie! 

 

Laatste nieuws

Jeroen Disseldorp

Nieuws

19-10-2021

Dankzij Zenya is kwaliteit bij CIRFOOD altijd top of mind

Interview Zenya met onze kwaliteitsmanager Jeroen Disseldorp CIRFOOD weet als bedrijf in de food industrie maar al te goed hoe belangrijk [...]

Lees alles

Nieuws

7-9-2021

CIRFOOD gaat als eerste cateraar voor EcoVadis Goud

Persbericht: De afgelopen tijd heeft cateraar CIRFOOD belangrijke stappen gezet op het gebied van verduurzaming. Zo werd het allereerste [...]

Lees alles
Priscilla Hendriks

Nieuws

4-8-2021

Het moet een feestje worden als je wél op kantoor bent!

‘Het hybride werken vraagt ook hybride cateren. Op rustigere dagen zal een bestelapp, retail- en koffiecorner een prominentere plek [...]

Lees alles

Meer weten over CIRFOOD?

We vertellen je graag meer over ons en onze services en wat we voor jullie organisatie kunnen betekenen. Vul je gegevens in en we nemen persoonlijk contact op!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Schrijf je hier in en ontvang om de maand de YOUFOOD nieuwsbrief met daarin alle updates en nieuwtjes van CIRFOOD.